Mistä saan apua
Esihenkilösi ja perehdyttäjäsi auttavat sinua kaikissa asioissa, ja ongelmatilanteissa kannattaakin kääntyä ensisijaisesti heidän puoleensa. Alta näet olennaiset yhteystiedot.
Tullissa on käytössä Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskuksen (Palkeet) palkansaajan neuvontapalvelu. Olet yhteydessä Voit olla yhteydessä neuvontapalveluun Pointti-järjestelmän kautta. Esimiehesi Esihenkilösi ohjaa sinut Palkeiden järjestämään perehdytykseen, jossa opit muun muassa Pointin käyttöä. Neuvontapalvelun kautta toimitat Palkeille verokortin ja voit kysyä vuosilomista ja palkanmaksusta. Neuvontapalvelu auttaa sinua myös, jos et pääse kirjautumaan Kiekuun.
Neuvontapalvelun ulkopuolelle jäävissä asioissa sinua auttaa Tullin palvelussuhderyhmä sähköpostiosoitteessa palvelussuhde@tulli.fi.
ICT-työvälineiden käytössä auttaa ServiceDesk, servicedesk@tulli.fi, 029 552 7200.
ServiceDesk auttaa muun muassa silloin kun
- työasema tai sovellus ei toimi
- tarvitaan opastusta neuvotteluhuoneiden ICT-varusteiden käytössä, tai jos laitteissa on vikaa
- on ongelmia monitoimilaitteen tai tulostimen käytössä.
Voit tilata uudet laitteet ja ohjelmat ICT-hankintakanavasta. Linkki löytyy Intran Oikopoluista.
Tullin valtakunnallinen puhelinvaihde välittää puhelut virka-aikana klo 8–16.15, p. 0295 5200 ja sähköpostiosoite puhelinvaihde@tulli.fi.
Tullilaisten yhteystiedot löydät Intrasta.
Jos sinulle tulee mieleen kehittämisideoita oppaaseen, kerro ideasi meille: palvelussuhde@tulli.fi.