Mistä saan apua
Esihenkilösi ja/tai perehdyttäjäsi auttavat sinua kaikissa asioissa ja ongelmatilanteissa kannattaakin kääntyä ensisijaisesti heidän puoleensa. Alta yleisten palvelukanavien yhteystiedot.
Tullissa on käytössä Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskuksen (Palkeet) palkansaajan neuvontapalvelu. Olet yhteydessä neuvontapalveluun Pointti-järjestelmän kautta. Esihenkilösi ohjaa sinut Palkeiden järjestämään perehdytykseen, jossa opit mm. Pointin käyttöä. Neuvontapalvelun kautta voit kysyä vuosilomistasi ja palkanmaksusta. Neuvontapalvelu auttaa sinua myös, mikäli et pääse kirjautumaan Kiekuun.
Neuvontapalvelun ulkopuolelle jäävissä asioissa sinua auttaa Tullin palvelussuhderyhmä sähköpostiosoitteessa palvelussuhde@tulli.fi.
ICT-työvälineiden käytössä auttaa ServiceDesk, servicedesk(at)tulli.fi, p. 029 552 7200.
ServiceDesk auttaa mm. silloin, kun
- olemassa oleva työasema tai sovellus ei toimi
- tarvitaan opastusta neuvotteluhuoneiden ICT-varusteiden käytössä tai jos laitteissa on vikaa
- on ongelmia monitoimilaitteen tai tulostimen käytössä.
Uudet laitteet tai ohjelmat voit tilata ICT-hankintakanavasta. Linkki löytyy Intran Oikopoluista.
Tullin valtakunnallinen puhelinvaihde välittää puhelut virka-aikana klo 8–16.15, p. 0295 5200. Sähköpostiosoite: puhelinvaihde(at)tulli.fi,Tullilaisten yhteystiedot löydät intrasta.
Jos sinulle tulee mieleen kehittämisideoita oppaaseen, kerro ideasi meille: palvelussuhde@tulli.fi